lördag 26 november 2011

HANDY

Jomen jag gör väl som alla andra och låter er se vad min mobil har tagit för intressanta bilder de senaste månaderna!
En färggrann vägg i Friedrichshain och en nyklippt Elisabet.
Herr Nilsson, en butik med svenskt lösgodis.
Svenskt lösgodis. Dumle! Skolkritor! Lakritskolaskummgummi!
En pepp Hilda på fest!
De obligatoriska leostrumpbyxorna på väg ut i natten och hur det såg på morgonen därefter, så fint med daggen mot fönstret.
Hilda och den legendariska falafeln, Hilda och Hilda och en promenad genom Kreuzberg och Neukölln.
Fina (fortfarande gröna!) träd och fint hus i Neukölln.
Finaste bilden på Milja och Nina och ett suddigt dansgolv.
Bästa Taschen Store Berlin! Att gå in där och bläddra i alla fina konstböcker är en av mina favoritgrejer på Friedrichstrasse. Det, och Ritter Sport Flagship Store!
Maja, jag och Rebecka.
Galenskapen som var Cheap Mondays Vintage Market. 3000 attending på Facebook-eventet och kommentarer som att "I see dead people...". Helt galet trångt, folk som klättrade upp på hyllorna på väggarna för att få tag i det de ville och händer som roffade åt sig allt vad de kunde. Hur de sedan lyckades ta sig till kassan är ett under!
En fika med Marie och en fin takeaway-kaffemugg som det kristna ungdomsförbundet vid Humboldt delade ut på deras infomässa (som jag slank inom. Studerar ju i och för sig inte men har bra luktsinne för gratisgrejer).
Och i förrgår när Marie och jag var på B-Lage i Neukölln och åt Vokü!

2 kommentarer:

  1. insta-elli! jag vill se londonbilder!

    SvaraRadera
  2. Kul med lite annorlunda stuk på bilder pappa

    SvaraRadera