lördag 5 november 2011

TRE KORTA

1. Idag har jag den fina Winnerbäck-tröjan på mig som jag fick av Hilda för två år sedan. Har klippt lite i ringningen och sytt upp ärmarna lite. Såhär ser förresten mitt rum ut när jag hängt upp lite grejer på väggarna (och strött ut lite grejer på golvet...), vet inte om jag visat det förut.






2. Min bokhylla har blivit så fin nu sedan familjen var här och vi förtidigtfirade min födelsedag. Finast är nog genushörnan: "Under det rosa täcket: Om kvinnlighetens vara och feministiska strategier" av Nina Björk, "Schoßgebete" av Charlotte Roche, "The Madwoman in the Attic:  The Woman Writer and the Nineteenth-Century Literary Imagination" av Sandra Gilbert och Susan Gubar, och "God & Sex: What the Bible Really Says" av Michael Coogan. Jag är inte insnöad, nejdå.


3. Kvällsfika. Lyssnar på Jonathan Johanssons nya skiva, "Klagomuren". Den är bra.

3 kommentarer:

  1. Åh, Winnerbäcktröjan, det var länge sen!

    SvaraRadera
  2. Kul att se ditt rum, igen. Väntar med spänning på fortsättningen/pappa

    SvaraRadera
  3. the art book?! den boken låter ju verkligen megaintressant! /Thomas

    SvaraRadera