tisdag 25 oktober 2011

THE SECRET GARDEN

Gillar du liksom jag filmer som innehåller stora gamla herrgårdar ute på den engelska landsbygden, vild natur, hemliga nycklar, stora sovrum och ekande tomma korridorer? Mitt tips: The Secret Garden från 1993, som handlar om den lilla flickan Mary som då hennes föräldrar dör i en jordbävning i Indien tas om hand om sin farbror i Storbritannien. Men farbroderns stora kalla hus är ett ensamt ställe för en liten flicka och Mary börjar leka i den stora parken runtom huset istället. En dag får hon höra talas om en hemlig trädgård på området, och tillsammans med trädgårdspojken Dickon och Colin, Marys sjuka kusin som ligger gömd i ett hemligt rum inne i herrgården, utforskar hon den.

En film som jag och många med mig såg i skolan på mellanstadiet, men som är lika vacker än idag.













Screencaps av mig.

1 kommentar:

  1. åh, jag verkligen älskade den här filmen när jag var liten! den är så fin!

    SvaraRadera