söndag 4 december 2011

20! + ADVENTSZEIT

I onsdags fyllde jag 20! Jag brukar säga att min födelsedag, den sista november, är början på allt gott - advent och allting som leder fram till juletid och så småningom även till nyår.

Detta var min första födelsedag att firas hemifrån, inte i min gamla säng i mitt rum i Sverige utan i en annan säng som är min, i ett annat "mitt" rum. Och det blev en så himla fin dag!

På eftermiddagen överraskades jag av WG-fika (fast en liten hint hade jag ändå fått så att jag hade hunnit baka en kaka), skålade i hallonlikör och spelade charader. Så himla fint! Fick bland annat ett par innetofflor - så att jag nu är lite mer tysk, sa K och J (det har reagerats starkt på min avsaknad av inomhusskor här i våningen).

Därefter gick jag direkt till den finaste indiska restaurangen precis här runt hörnet och åt mat med vänner, det var så kul att se så många på samma gång och det var helt enkelt en jättebra kväll!

En fin bukett jag fick av Micaela och en uppmaning från Rebecka att ta av mig kläderna.
____________________________
MEN! Nu skulle det ju inte bara handla om min födelsedag utan också det som kommer efter - hela decemberjulemyset!
I köket står nästan alltid en kaka bakad av någon av oss.
Häromdagen var jag hemma hos Hilda och bakade lussekatter.
...och WGt är julpyntat och fint.

3 kommentarer:

  1. Kul att höra att det gick så bra på kalaset. Med inneskor i samlingen ökar risken betydligt att du stannar kvar, eller?
    /Pappa

    SvaraRadera
  2. Den där kakan på de första bilderna ser väldans smaskig ut!

    SvaraRadera
  3. helt sjukt att allt du fotar ser så snyggt ut! till och med vår äckliga grytlapp...

    SvaraRadera