söndag 4 december 2011

JULKALENDRAR

För att fortsätta på adventstemat:
När min familj var här på besök i början av november lämnades det som en händelse kvar en kasse med små paket. Änglarna ("änglarna") hade nämligen lägligt nog passat på att komma på besök samtidigt som familjen, och nu när det har blivit december tog jag en titt i kassen och fann finaste paketkalendern, inklusive snöre att hänga upp!
Ett paket för varje dag kvar i Berlin innan jul hänger alltså nu på min ena vägg.

Men inte nog med det; på min födelsedag kom det dessutom brev från Marie i Norge! När hon var här på besök kom vi på idén om en gemensam julkalender med ett paket i veckan.

Så nu hänger första decemberveckan i bokhyllan. Marie är en av de pyssligaste människorna jag känner, se bara så himla fint:

Som om det inte var nog med två adventskalendrar har vi även en WG-kalender där vi alla fått tre dagar och tre tillhörande personer att ge något litet till. Så himla fint!

Så det är julkänsla delux här, i helgen gick jag runt och nynnade på fina jullåtar och skrämde resten av roomiesarna genom att spela "A Ceremony of Carols" på högsta volym i hela köket. Åh!

2 kommentarer:

  1. Hej
    Här hemma är det också adventspyntat med stjärnor och ljusbågar.
    Har du varit på julmarknad än.
    Kram Pappa

    SvaraRadera
  2. Vilken julstämning! I år är du lätt mest bortskämd när det kommer till kalendrar. Du förresten, har du några julklappsönskningar?

    SvaraRadera