tisdag 3 januari 2012

JAG HAR ETT JOBB

...precis som jag hela tiden haft!

När jag var i Lund över julen frågade Axel om jag egentligen arbetade eller inte eftersom jag inte skriver om jobbet här på bloggen. Kan glatt försäkra oroliga vänner om att jag fortfarande arbetar i Berlins troligen färggladaste bokhandel och att jag trivs jättebra där. Faktum är att vi ikväll ska ha jobbträff och gå ut och äta tillsammans. Det är dock inte mitt arbete som jag vill fokusera på här på bloggen. Då jag arbetar i genomsnitt tre gånger i veckan finns det mycket tid över till annat, och det är det som jag vill dela med mig av!

Hoppas ni har det fint, vart ni än är.

1 kommentar:

  1. Hej! Här kommer ett ganska långt svar på framtandsfrågan! Min framtand gick sönder redan när jag var liten och sedan hade jag lite halvstadiga lagningar fram tills jag jag blev 20. Dessa tillfälliga lagningar var inte så bra utan trillade ut några gånger genom åren, även om jag försökte undvika att bita med enbart framtänderna i allt för hårda saker. För ett år sedan ungefär så gjorde jag en ordentlig lagning (tandläkaren ville vänta tills munnen var färdigväxt och så). Denna betalades av mitt försäkringsbolag och gjordes noggrant i flera etapper. Nu har jag en lagning som knappt syns alls och som sitter stadigt. Jag kan äta helt vanligt, äter äpplen och knäckebröd och allt sådant men drar mig lite för att bita av typ morötter med enbart framtänderna just eftersom jag inte vill riskera något och har vant mig vid att göra så efter tolv år. Men det är absolut inget hämmande eller så. Jag tror att om du ser till att få en bra och ordentlig lagning så ska det nog inte var något problem alls med tuggandet. Lycka till! :)

    SvaraRadera