onsdag 5 oktober 2011

DEN SENASTE TIDEN

Den senaste tiden har jag gått promenader i solen och stirrat på lövhögarna och andats in djup, djupt. Jag älskar lukten av torra höstlöv.
Den senaste tiden har det varit sommarvarmt och vi åkte ut till Schlachtensee för att bada.
Den senaste tiden har ljuset varit helt fantastiskt och Gethsemanekirches röda väggar har lyst.
Den senaste tiden har jag sett dessa killar dansa tre gånger på två dagar. De brukar köra sitt program vid Brandenburger Tor (och det är där jag hänger numera, hippaste stället nämligen). De är sjukt grymma!
Den senaste tiden har jag gått mycket nattpromenader, senast i förrgår med Nina. Kors och tvärs över gatorna gick vi innan vi smög oss in till fontänen vid Alex och drack milkshake.
Den senaste tiden har varit sjukt intensiv med ett konstigt tempo; ungefär tre dagars non-stop-race med otroligt mycket som händer, sådana där dagar då man lämnar hemmet på morgonen och inte kommer tillbaka förrän fjorton timmar senare, och sedan två dagar då jag är totalt död efter allt som hänt. Sedan ett par till intensiva dagar och så utmattning igen. Igårkväll fick jag jätteont i halsen och idag fick jag ställa in fina planer efter att ha börjat skaka i hela kroppen efter mathandlingen. Allting står inte riktigt rätt till i corpus Elisabet alltså och dagen har mest spenderats vilande på sängen och stirrandes ut på väggen.

2 kommentarer:

  1. jag har läst allt du skrivit men inte hunnit kommentera! dålig syster! vila är a och o (det är jag så himla bra på att säga men dålig på att praktisera). sen blir man frisk och kan hitta på nya äventyr. saknar dig, puss!

    SvaraRadera
  2. Dina foton är alltid bästa!!!!!!!!!!!!!!!! :)
    Fanny

    SvaraRadera