onsdag 5 oktober 2011

NOWKOELLN FLOWMARKT/ RIESENFLOHMARKT

Så blev det söndag igen och söndag är ju lika med loppis- och marknadsdag! Trogen mitt uppdrag åkte jag till Moritzplatz där Nowkoelln Flowmarkt hade sina stånd. Tänk lika delar Berlinhipsters och batikgummor så är bilden av publiken ungefär rätt. På snudd till för dyrt för fyndpriser, och damen jag köpte ett par färgglada batikbyxor (som när jag senare provade dem visade sig vara något av det fulaste jag köpt!) av förstod sig inte riktigt på det roliga i att pruta, men några fina saker följde ändå med hem.
Gick längs med gatan och upptäckte ett stort plakat: "Riesenflohmarkt!" och åkte därför vidare till Ostbahnhof där det verkligen var ett mycket, mycket stort loppis. Alltså. Mycket, mycket stort. Det tog typ aldrig slut! Gick omkring i solen ett bra tag och kollade på "antika" grejer och mynt (verkar vara stor efterfrågan på det här?) och fyndade lite innan jag förkunnade loppisdagen över.

1 kommentar: