fredag 21 oktober 2011

FINA SAKER ONSDAG+ TORSDAG

ONSDAG:
Klockan ringer 04:45 och jag är inte ens så trött som jag skulle kunna vara  att komma in i butiken, sätta på Jack Johnson som är min ultimata Frühschichtmusik och bara känna mig glad och börja le  jobbflams  fika i Schöneberg  sortera länklistan (åh, ordning!) 

skriva ned tips på fina 1800-talsfilmer i min bästa anteckningsbok  baka basbröd med rivna morötter i  "The Bad in Eachother" av Feist (låt)  "The Marriage Plot" av Jeffrey Eugenides (bok) 

en jättemysig WG-Abend där alla åtta var samlade tillsammans för första gången, vi åt mat och drack lite vin (inte kidsen) och pratade bland annat om vilka högtider vi ska fira inom den närmaste framtiden (min fölsis, Lucia, St Nikolaus, första advent, "och andra advent, och tredje advent, och fjärde advent").

TORSDAG:
lyssna på samma skiva fyra timmar i sträck på jobbet  vardagsmotion: huka sig ned och resa sig upp igen x antal gånger när jag packade upp en mastodontlast med böcker  äta morotsbröd och äpple till lunch 

"I want to free my feet / from the broken glass and concrete"  åka buss och bara stirra ut genom fönstret och tänka på ingenting  linssoppa  förra veckans Zitty, special om allas våran älskade (?) gentrifiering av Berlin  den här lappen från Humboldt, där de först skriver en massa om att plugga tyska för utlänningar i Berlin, och sedan prompt tar tillbaka exakt allting de skrivit:

 fika med Alex  gå en lång promenad genom Berlin tillsammans med UiB och kolla på ljusspel, fruktansvärt upphypeat och extremt fult. Men fin promenad trots utsikten!  komma in och bli varm igen  fyndad eneurostjocketröja som får duga som vinterjacka till familjen kommer och hälsar på  att det inte är så lång tid till familjen kommer hit! Bara en vecka innan de första anländer  ägg!!!  redigera bilder och lyssna på musik 

hur ljuset ser ut i köket om eftermiddagarna nuförtiden 

Idé från Punkelikat!, ursprungligen från Gala Darling tror jag.

5 kommentarer:

  1. Var i Schöneberg kan man dricka en sån fancy kaffe??? På Double Eye?
    Undrar Hilda den Vilda...

    SvaraRadera
  2. Den fancy kaffen var faktiskt i gamla Prenzl, ligger ett kafferosteri på raumerstrasse som är väldigt mysigt! Guidetips!

    SvaraRadera
  3. åh, du har en så fin blogg med tjusiga bilder! bra saker på en fredag i lund: när solen skiner, att jag lyssnar på lars winnebäck på cd-skiva (!), att ag snart fyller år, att jag ska se en fransk film på bio ikväll, sms från bästa boelköket, kaffe med korridoren, att hemtentan känns enkel och överkomlig, att jag äntligen lyckas stänga ventilen i rummet så att jag inte längre har ett hål rakt ut i luften, att idag är första dagen på helgen, att jag är i berlin om mindre än en vecka, att spontanplanera osloresa på jullovet.

    SvaraRadera
  4. Åh vilka fina saker du hade! Blev så himla glad av allt tyskt också, tyska är det bästa språket i världen verkligen. Nu måste jag fortsätta klicka runt (haha låter som typ 80+) här ett tag. Puss!

    SvaraRadera
  5. Intressant! Helt nytt för mig, borde jag ju känna till egentligen...
    /Hilda

    SvaraRadera