onsdag 15 februari 2012

FINA SAKER MÅNDAG + TISDAG

Nytt WG: den första mars flyttar jag till ett nytt WG! Prenzlauer Berg är fint men efter ett år här är jag sugen på att se nytt, lära känna nya gator och nya Netton och nya dragspelsmän - och nu har jag äntligen fått ett rum! Kallar det redan för "skrubben" i min hjärna när jag tänker på den 6 kvadratmeter lilla yta som kommer vara min det närmaste halvåret och ser så himla mycket fram emot att få komma dit. Packa upp mina kläder och lägga in dem i skåpet, sortera böckerna på bokhyllan, sätta upp alla mina affischer och kort på väggarna, titta ut genom fönstret, slänga mig på sängen och vakna upp till solsken i ett ljust rum. Åh!
Kommer bo med fyra andra trevliga studenter och dessutom på gångavstånd till flera vänner. I'm moving to Neukölln, baby!

♥ Dans: sedan början av januari går jag en gång i veckan på modern dans på DOCK11! Jag går Mittelstufe och efter första klassen ville jag nästan börja gråta när jag tänkte på hur fruktansvärt duktiga alla de andra var och varför i hela fridens namn jag låtit det gå ett helt år sedan jag dansade regelbundet senast. Så mycket styrka och uthållighet som försvunnit under de tolv månaderna, men glädjen i att dansa fanns fortfarande kvar i alla fall och blir bara starkare och starkare för varje dag!
Gruppen varierar lite i storlek från gång till gång eftersom det är fri klass, men vi är väl ungefär tio som brukar komma, några i tjugoårsåldern, några runt trettio, några runt fyrtio och någon runt femtio. Tyvärr har jag nog inte gjort ett jättebra intryck på de andra, då jag
1) för några veckor sedan råkade trampa en kvinna på foten under en improvisationsövning. Jag log urskuldande och hon kollade på mig som om jag vore Satan själv. Numera brukar hon muttra varnande då jag kommer alltför nära henne under övningarna vi gör.
2) idag i vattenpausen skulle gå på toaletten, öppnar dörren och hör en man ropa "stäng! stäng dörren!" till mig, alltmedan dörren i rasande fart öppnas mer och mer. Vem låser inte dörren när de går på toa, liksom?! Det slutade med att jag ställde mig med ryggen till så långt därifrån som möjligt och han gjorde sin business med vidöppen toalettdörr. Obekväm stämning följde.
Men - trots fadäser och sämst-i-gruppen-komplex är det så otroligt glädjegivande med dansen!
Annat fint:
♥ att lyckas sova hela sju timmar innan ett Frühschicht ♥ neongula naglar ♥ att få komplimang på jobbet av en kund för mina neongula naglar (minuterna innan hade min chef bland annat kommenterat att de såg "giftiga" ut) ♥ Käse-Kürbis-Knäckebrot från Altnatura ♥ simma med Riccarda - hon ser alltid ut som en vacker svan och jag ser alltid ut som om jag drunknar ♥ mannagrynsgröt ♥ cirkusgröt: havregrynsgröt, mjölk, rivet äpple och mosad banan ♥ all sorts gröt, faktiskt (bara inte risgryns!) ♥ Anna kom hit och vi lagade grönsaker i curry-kummin-sås, så - himla - gott! ♥ M.I.G-frågespelet (tack Bookbah!) ♥ fint WG-liv, skämta med K och sitta och prata med J hela kvällen ♥ neonfärger ♥ vindruvor ♥ att duscha varmt ♥ fina mail 

♥ färgglada kläder! inte konstigt att jag haft en kläddepp hela hösten, har ju gått runt konstant i svart! idag tog jag på mig en gladorange tjocktröja och hela världen såg plötsligt mycket ljusare ut ♥ gå upp lite efter sju på morgonen ♥ Erdbeer-Rhabarber-Yoghurt ♥ bildningsfika med Hilda (fast blev inte så mycket bildning idag utan mer snacka strunt) ♥ gå hem längs med Kastanien- och Pappelallee efter dansen ♥ att jag har sjungit konstant för mig själv den senaste veckan, har saknat det ♥ bra och peppig musik ♥ Mule (katten) - bildbevis nedan på vår fantastiska kemi.

2 kommentarer:

  1. Så himla fina saker! Och hallå, hur mycket vill jag inte också bo i Tyskland? Ååååh dör av avundsjuka.

    SvaraRadera
  2. okej jag läser nu. och bloggen är mycket fin! :) kärlek <3

    SvaraRadera