tisdag 13 september 2011

DAGEN DÅ HÄLFTEN AV MITT HÅR FÖRSVANN

Idag har jag:

- Blivit väckt av att Pappa ringde. Det finns värre sätt att vakna på!
- Tillbringat tre timmar sittandes på en hård stol i Bürgeramt i väntan på att mitt nummer skulle ropas upp så att jag skulle kunna ändra min adress. När det väl blev min tur gick resten på sju minuter. Ah, du ljuva tyska byråkrati!
- Klippt mig! Nu ligger hälften av mitt hår (kanske mer till och med!) på ett frisörgolv i Friedrichshain. Jag föreslog att de kunde göra extensions av de bortklippta resterna, men frisören verkade inte riktigt lika begeistrad av denna idé som jag.
- Använt vår gasugn för första gången efter att ha blivit instruerad i hur jag skulle använda den utan att tutta eld på hela våningen.
- Skypat med Rebecka.
- Byggt ihop ett IKEA-bord (det där för 4,90, ni vet).
Det maniska leende som bara kan framkallas av att cirka ett kilo hår klippts av.

3 kommentarer:

  1. Wow! Så tuff du ser ut! ...eller lite franskt pojkaktig liksom... Du har ett helt nytt utseende! Fint och modigt!
    Mamma

    SvaraRadera
  2. jag tar det som en komplimang mamma? godnatt!

    SvaraRadera