söndag 18 september 2011

HANDMADE SUPERMARKET

Idag var Hilda, Nina och jag på Handmade Supermarket!


Jag har tröttnat lite på Mauerpark och har försökt hitta lite alternativa marknader; detta var en av dem. I en stor tåghall var bord uppställda med små designföretags pryttlar, speciellt pins var populärt. Lite stickat, lite prickigt, små börser, smycken och en del kläder.



Bäst av allt var dock Dawanda, den tyska motsvarigheten till Etsy, som hade ställt upp ett pysselbord mitt i hallen där man kunde göra stämplar, kort och pärlplattor! Vi satte oss ned mellan designers och småbarn och pysslade en stund, jag hade kunnat sitta kvar där hela dagen! De gav dessutom ut gratis tygpåsar och det värmde Ninas och Hildas småländska hjärtan och min småländska plånbok.
Ett technicolour Fernsehturm i pärlplatteversion...

...och en pärlplattemustasch. Alla har vi väl en liten hipster inom oss.

7 kommentarer:

  1. Alla hipster bloggar behöver en hipster mustasch! Bara så att du vet så har du också en hippster blog.

    SvaraRadera
  2. Vitt, svart centrerat, hipster frisyr, hipster bild på dig, hipstermustasch!
    Men jag gillar det!

    SvaraRadera
  3. Kul med alternativmarknader,
    men mauerpark äv väl ändå bäst/pappa

    SvaraRadera
  4. axel; hm kanske det! man faller väl i fällan.
    pappa: mauerpark går inte av för hackor men det är kul med lite alternativ!

    SvaraRadera
  5. Hej
    När man läser din fantastiska blogg vill man inte annat än åka till Berlin. Hoppas du har det allra bäst
    Kram Tilde

    SvaraRadera
  6. Mauerpark och alternativmarknad i all ära, men vad slår väl Esplanaden en tidig lördag morgon?

    SvaraRadera