torsdag 8 september 2011

LAYOUT

Hej allihopa!

Jag försöker förgäves att få bloggen att se lite snygg ut. Det började väl ganska bra med en fin header och ett litet självgjort Fernsehturm nere i högra spalten men sedan tog det stopp.

Jag vill:
- få bilderna lika breda oavsett om de är på högkant eller bredkant (?), och dessutom få dem så att de matchar brödtextens bredd,
- göra den lilla rutan där man kan dela inlägget och se hur många kommentarer som skrivits vit och inte, grå som den är nu,
- fixa högerspalten lite så att den ser snygg ut (lite vagt uttryckt, jag vet).

Och! Det viktigaste av allt - bilderna. Det ska gå snabbt och enkelt att skriva ett inlägg och lägga till några bilder. Blogger tycks inte ha förstått detta. I alla år har jag tänkt att "neeej, nästa gång jag bloggar igen så får det banne mig bli på ett annat domän", något som jag dock inte har hållit än så länge. Varje gång jag försöker lägga till bilder blir jag lika frustrerad. Plötsligt blir texten en hyperlänk, eller så hoppar allting utan att jag gjort något, eller så blir det tusen enter i det färdiga inlägget av någon anledning. Någon som lyckats klara av det?

Jag har utgått från en mall i bloggverktyget men sedan justerat och lagt till lite själv. Är det någon som är haj på sådant här och vet hur jag kan göra?

Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar