torsdag 29 september 2011

EN BIT HÖST

"Jag har en snäcka som jag tog på stranden", nynnade jag när jag gick längs med Gärten der Welts (Världens trädgårdar) små stigar och gångar. Det var en underbar höstdag då löven lyste i solen och strumpbyxorna nästan hade kunnat lämnats hemma. Människor som tröttnat på att kolla på de olika trädgårdarna låg i vilstolar på de stora gräsmattorna och själv drog jag efter andan när jag trädde in i de japanska, koreanska och orientaliska trädgårdarna. Tog upp en glänsande nyfallen kastanj från marken och gnuggade dess mjuka skal mellan fingrarna och drog in lukten av solvarma förmultnande blad. Jag log när jag tänkte på hur underbart det var att vara där en sådan dag som idag. 

"Jag läste en massa och blev brun
Och jag har plockat några vackra blommor
så har jag lite sommar kvar"









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar