söndag 18 september 2011

VECKAN I MAT

Här är vad jag har ätit den senaste tiden:
Varje morgon: gröt. Oftast gjord på vatten men under dagar då jag vill förhöja denna kulinariska upplevelse blandar jag i lite mjölk också, speciellt eftersom de senaste grynen jag köpte var rena bottennappet (hej, Lidls korniga!). På senaste tiden har jag börjat hälla i en massa kardemumma också, det är riktigt gott! Äts tillsammans med vatten eller te och varierande böcker vid sidan av (ej som tilltugg).

En dag gjorde jag lite för mycket gröt och eftersom jag varit sugen på att prova att göra grötplättar sparade jag resterna till nästa morgon och stekte upp dem. Tror att riktiga grötplättar ska ha ägg i sig för detta blev mest ...stekt gröt.

Ugnsrostad paprika, zucchini och potatis.

Pastasallad med crème fraiche, senap, champinjoner och morötter.

Tomatsoppa med fetaost.

Egengjord pyttipanna (bara då är den god) med tomat och fetaost.

Fråga ett:
jag får fortfarande ingen kläm på varför det blir så himla konstigt när jag laddar upp bilder och sedan ska skriva text till, när jag gör enter efter bild blir hela texten som följer en hyperlink. Är det någon som också har blogspot som har samma problem eller hur brukar ni göra?

Fråga två:
vad har ni själva ätit i veckan? Det är dags för mig att planera ny matsedel och jag tar gärna emot inspiration och tips!

5 kommentarer:

  1. jag har haft bästa matveckan!!!
    måndag: fransk löksoppa
    tisdag: linssoppa (med ingefära och citron i)
    onsdag: fetaostfylld makrill med stekta tomater till
    torsdag: pasta med grön ärtpesto som jag gjorde själv (hörde du det?!)
    lördag: broccolisoppa, bästa höstmaten! plus sushi på kvällen, mumma!
    och nu är det boel så då är det finfin mat, i fredags marinerad kycklingfilé, fetasås och bulgursallad och idag ris och kycklinggryta.

    Varannan måltid har dessutom följts av en stooor bit äppelpaj.

    MUMS! blir nästan hungrig nu igen. plus att jag någon gång den här veckan åt vegetarisk lasagne men jag får inte ihop det med schemat. jaja, så såg det ut i alla fall.

    SvaraRadera
  2. oj, fetaostfylld makrill? det var banne mig satsigt! åh, det låter verkligen sjukt gott allting. !!! vegatarianismen slängs alltså i väggen i och med boel kan jag tänka mig.

    SvaraRadera
  3. ja men inte som i att nu öpnnar vi munnen och stoppar in feta, snarare som i nu lägger vi feta mellan två bitar!

    SvaraRadera
  4. Mums
    Beats hotelfood anytime/pappa

    SvaraRadera
  5. Fina bilder! Den på dig är superfin, och matbilderna är väldigt vackra! De två översta ser dessutom väldigt svenska ut i gult och blått!

    SvaraRadera